Štěpa ze světa 82 – Panajachel, Chichicastenango, Antigua (Guatemala)

Opravář obuvi (Guatemala)

2/12/05 – Panajachel

Pradlo vyprane nemame a tak cekame az nam v 9 hodin prinesou aspon vyprane tricka a trenky. Pekne me to stve jelikoz jsme chteli brzo rano vyrazit na turu, na druhou stranku si aspon udelam poradek ve financich a napisu neco do denicku. O pul desate vyrazime, smer banka. Menim zde seky a mam problem s autorizaci meho podpisu, fotka v pase taky vypada jinak, ale nakonec smenuji 200$. Byl jsem mile prekvapen vstricnosti a bezpecnosti v tak male bance. Juhuu, uz mam zas penize a tak muzu konecne koupit snidani. Vzal jsem za vdek dvouma pytlikama se smesi nakrajeneho cerstveho exotickeho ovoce. Nakonec si s klukama davame jeste kure u jednoho stanku a pak se snazime usmlouvat dobrou cenu za lod pres jezero do mestecka Santa Cruz.

Odkud vyrazime pesky kolem jezera do mestecka San Marcos. Trek by mel trvat cca. 3 hodiny a tak plny energie vyrazime. Cestou vydime utrzene mosty, domy vytrzene ze zakladu ci domy plne bahna, tak jak jej zaplavilo pri obdobi destu. Cesta je velmi prijemna, Honza se snazi porad najit zralej banan k utrhnuti z bananovniku, nezadarilo se mu, ale aspon jsme nasli kere kavy a tak chutname sladke kavove bobule. Domorodci se mi z pocatku nedarilo fotit, ale pak jsem prisel na fintu jak je fotit od pasu za pomoci sekvencniho snimani a vyklopneho displeje, tak snad nejake pekne fotky budou.

Jezero (Guatemala)

Trek nakonec trval kolem 4 hodin, zaverem jsme si dali bananovou buchtu s mlikem a sli cekat na lod. Zde jsme se seznamili s dvouma ceskama Ivetou a Ditou. Iveta cestuje a chodi zde na spanelstinu, v cechach dela u humanitarni organizace. Dita sem prijela pred dvema rokama na dovolenou a uz odsud neodjela, zacala tu s pritelem podnikat a jsou tu dle pohledu spokojeni. Loucime se s holkama a nase lod se uz blizi, pri ceste mame srandu z toho, ze jsme pretizeni a malem nabirame vodu. Konecne kolem pate dorazime do Panajachelu, jdeme se cournout mestem a hledame nejakou mistni zaplivanou jidelnu, skora az za tmy jednu nachazime a porizujem si skvelou veceri za 13 Q ve slozeni, fazole, parek, vejce, syr, omacka, limonada. Moc se nam zde libilo. Cestou zaskocime na net zda tam nejsou dulezite zpravy a pak zabalit batohy a chrnet, jelikoz zitra vyrazime 6:45 autobusem do Chichicastenanga.

Jídlo (Guatemala)

Panajachel je velmi turisticke mesto plne zahranicnich turistu, je zde spousta restauraci, hotelu a stanku s tovarem roztodivnym. V okoli jezera je postaveno mnoho domku, kde ziji vetsinou cizinci v penzi, ani se jim nedivim je tu opravdu nadherne.

Praktické info
Datum: 3-5/12/05
Misto: Chichicastenango - Antigua
Stat: GUATEMALATrasa: Panajachel - Chichicastenango (10Q; 1,5hod) - Antigua ( 24Q ; 2,5hod )
Dopravni prostredek: bus

Ubytovani: Hotel Los Encuentros
Adresa: 7 ma. Avenida Norte No. 60,Antigua
Tel. : 7832-4232
Email: HotelosEncuentros@mail.com
www.HotelosEncuentros.com
Cena: 35Q za noc
Dalsi informace: Prijemna domaci, pohoda, klidek, kafe, caj, voda zdarma

Pamatky a zajimavosti: Trek na sopku Pacaya, ktera je aktivni a vystup je az primo k zhavemu kominu z ktereho vyfukuji horke plyny. Opravdu stoji vylet za to. Cena 65Q prvni trek s cestovkou od 6 hod. Rano navrat cca. V 13:30. Mesto proslule vyukou spanelstiny a take svoji kolonialni architekturou.

3/12/05 - Chichicastenanga, Antigui

Rano jsme malem zaspali, uz nejak nejsme zvykli stavat tak brzy. Takze v 6:45 vyrazime na bus a stihame ho jeste s 15 min. cekanim. Davam si vymackanou pomerancovou stavu a pak uz naskakujem na bus do Chichicastenanga, jednou presedame a kolem pul devate jsme jiz v Chichicastenangu, kde se chceme podivat na ohromnej trh, ktery se ma konat prave dnes v sobotu. Po prijezdu hledame kde si nechat batohy, jelikoz turisticke informace jsou zavrene a z jednoho hotelu nas vyhodili. Tak nakonec nechavame bagaz v jednom kramku a vyrazime na trziste. Vzali jsme hned utokem stanek s cerstve nakrajenym ovocem a pak jsme si daly kukuricne testo s plnkou jemuz mistni davali nazev cucito a pak si honza dal horkou cokoladu s ryzi a ja jen sladke mliko s ryzi.

Prochazime market ochutnavame co se da, fotime a ja nakonec nachazim moje oblibene passion ovoce, chutname jeste spostu jineho neznameho ovoce, ktere jsem nikdy nevidel. U kostela se dozvidame, ze nedaleko se deje ceremonie a nabizela se nam pruvodkyne za 40Q na osobu, coz se nam zdalo moc a tak nakonec vyrazime sami. Cestou navstevujem dilnu na vyrobu masek kde nam nakonec mistni rodina zatancila v maskach. Byli jsme z toho trosku rozcarovani, spise kluci jelikoz se citili, ze je to pro tu rodinu trosku ponizujici, delat takove divadlo pro 4 turisty. Po predstaveni vyrazime na nedaleky kopec kde se mel konat obrad. No bylo asi uz den po obrade, ale zase jsme se dozvedeli, ze ten nejvetsi trh neni v sobotu, ale v nedeli. Nemame vsak cas a musime jet do Antigui.

Vracime se do mesta davame si kazdy dve jidla at se poradne nacpem na cestu a pak objevujem jednoho sevce. Dal jsem mu na zkousku opravit moje trekove boty a byl jsem s praci nakonec tak spokojen, ze jsem mu donesl jeste moje sandaly Teva, ktere mi vydrzely sotva tri tydny, kluci jeste donesly svoje rozparane batohy a tak u sevce zevlujeme aspon hodinku. Pak vyrazime na bus do Antigui, jedeme pres dve a pul hodiny takze do cile dorazime jeste pred setmenim. Hotely jsou vsude plne a nakonec narazime na jeden hotylek za dobrou cenu, mame pokoj pro 4 osoby a tak jsme vsici pohromade. Vecer vyrazime jeste na nocni market, dat si neco do zaludku. A jelikoz je tma tak na kute. Jo jeste vecer sjednava Honza zitrejsi vylet na sopku a budicek je v 5 rano.

Švec (Guatemala)

Jinak mam radost jak nam vychazi presuny po Guatemale, na mezi spoje cekame max. 5 minut a uz frcime dalsim busem. Provozovat nocni presuny jako v Mexiku se tu neda, ale doprava v mistnich americkych skolnich autobusech je tu vymakana.

4/12/05 - Antigui

Rano zase malem zaspavame, ale stihame. Autobus prijizdi na roh k hotelu a my uz chvilicku po seste frcime k sopce Pacaya, cestou pribirame jeste objednane turisty a tak se nam autobus pekne zaplnil. Vystupujem ve vesnicce San Francisco a vyrazime s pruvodcem smer vulkan. No vypada to, ze je to pekna strika. Jdeme vsak v poklidu, jelikoz pruvodce dal do cela duchodce, kteri udavaji tempo. Nejdriv se prodirame lesnim porostem a nakonec vychazime asi po dvou hodinach k upati sopky. Honzovy je dost spatne od zaludku ( asi neco spatneho snedl) a tak snim soucitime. Na upati se dohadujem zda pujdem az na vrchol nebo zda tu tura konci, nakonec se opravdu jde az na horu a tak se prodirame sypkou lavou a funime jak kone. Na vrcholu se Honza pozvracel a uz mu bude snad lepe.

Vulkán (Guatemala)

Pruvodce nas nakonec zavadi po male ztezce az na uplny vrchol sopku kde z asi dvou metrove diry vystreluji horke plyny z nitra sopky. K dire se da priblizit asi na 4 az 5 metru a pak uz by jste byly peceny jak prasatko. Delame tu par fotek a obdivujem ruzno barevne utvary na vrcholu. Jsou tu zastoupeny barvy sirnate zlute, cervene, cerne lavove a zihana fialova. Je tu pekne vedro a tak asi po pul hodce opoustime pekelnou diru a sestupujeme. Sestup byl velmi rychlej defacto jsme slizovali po podrazkach bot dolu za pritomnosti ohromneho oblaku prachu. Cesta lesem probehla v poklidu, jen jsme obdivovali, ze jsme ten krpal vubec tak rychle vyslapali. Do Antigui se vracime kolem druhe odpoledne. Honza si jde lehnout na pokoj a ja s klukam vyrazim se najist. Michal s Martinem stavkujou, ze uz nebudou zrat ty mistni sracky a ze jdou do Mc Donaldu, ktery se tu kupodivu vyskytuje. Ja si kupuji dobrou slepici polevku a me oblibene passion ovoce s avokadem. Po navratu se jen tak valime na pokoji, piseme pohledy a ja denicek. Seznamujem se jeste s jednim americkym parem a domlouvame si spolecnou veceri na zitra :o)

_______________________________________________________________

Tento příspěvek je součástí cestopisu, který dokumentuje mojí tříletou cestu kolem světa. Na úvodní článek cestopisného seriálu se dostanete kliknutím na "Stěpa ze světa aneb CESTA KOLEM SVĚTA".