Když se cesta letadlem komplikuje zpožděným letem

Zpožděný nebo zrušený let?
Zpožděný nebo zrušený let?

Pro cestování na delší vzdálenosti volí v dnešní době většina z nás leteckou dopravu. Je rychlá a ceny letenek už taky nedosahují nepředstavitelných částek. Co když se ale i cesta letadlem pěkně prodlouží nebo zkomplikuje? V takovém případě je dobré vědět, že například za zpožděný nebo zrušený let máte nárok na finanční kompenzaci až 600 eur podle nařízení Evropského parlamentu a Rady EU.

Letadlo mělo zpoždění nebo byl let zrušen

Jestliže vyšlo zpožděné letadlo zrovna na vás, nezoufejte! Pravděpodobně máte totiž nárok na kompenzaci, která se pohybuje v rozmezí 250-600 eur na osobu. A to rozhodně není malá částka, ta totiž častokrát převyšuje cenu samotných letenek. Takže čas vám sice nikdo nevrátí, ale finanční hotovost na další cestování taky ujde, ne?

V případě, že váš let byl zcela zrušen, platí v podstatě totéž. Máte nárok na finanční kompenzaci a k tomu samozřejmě nárok na vrácení ceny z původních letenek za zrušený let v plné výši, případně na let náhradní.

Jak kompenzaci získat?

O finanční kompenzaci nebo také o odškodnění můžete zažádat až 3 roky zpětně. Kdo vám tedy se získáním částky pomůže? Společnost Vaše nároky.cz je jednou z firem na českém trhu, která má se získáváním finančních kompenzací pro poškozené klienty mnohaleté zkušenosti. Na trhnu je od roku 2013 a za tu dobu má tisíce úspěšně vyřešených případů s leteckými společnostmi. Prvotní posouzení případu je zcela zdarma a následně fungují na principu NO WIN NO FEE, tedy předem domluvená odměna jim náleží pouze v případě, že se jim pro vás, tedy pro klienta podaří získat peníze. Není se tedy čeho bát.

 

Výše kompenzace

Samotná výše kompenzace může dosáhnout až 600 eur a odvíjí se od letové vzdálenosti. Tedy čím delší cesta, tím vyšší kompenzace. Obecně platí následující ustanovení:

  • 250 € – lety do 1 500 km
  • 400 € – lety od 1 500 km do 3 500 km
  • 600 € – lety delší než 3 500 km

Podmínky nároku na kompenzaci

Evropské nařízení udává pro nárok na finanční kompenzaci několik základních podmínek. Obecně platí:

  • Let musel být zpožděn na příletu o nejméně 3 hodiny.
  • Let byl zrušen a letecká společnost vás o této skutečnosti neinformovala více než 14 dní před samotným letem.
  • Odletová destinace byla na území EU nebo má alespoň letecká společnost sídlo v EU.
  • Let nebyl zpožděn nebo zrušen z důvodu tzv. mimořádné situace – špatné povětrnostní podmínky či politická nebo jiná nestabilita země.

Každý případ je však vždy vhodné posoudit individuálně.

Komplikací spojených s letem však může být více, například nestihnutý přestup na navazující spoj, zpožděné nebo ztracené zavazadlo či snížení přepravní třídy. I v těchto případech se můžete obrátit na společnost Vaše nároky.cz, která posoudí nárok vašeho konkrétního případu.

Booking.com